h pracodawców oraz pracowników. Do jednego z obowiązków pracodawcy należy zapewnienie pracownikom szkolenia BHP, jednak warto pamiętać także o tym, że sam pracodawca musi posiadać ważne ukończone szkolenie. Firma działająca w branży BHP zajmuje się prowadzeniem odpowiednich kursów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym także szkoleń przeznaczonych dla pracodawców. Szkolenie BHP dla pracodawców jest przeznaczone także dla innych pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych, czyli innymi słowy dla osób, które kierują pracownikami. Ten rodzaj szkolenia BHP powinien trwać co najmniej szesnaście godzin spotkań seminaryjnych połączonych z samokształceniem uczestników. Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy kończy się zdaniem odpowiedniego egzaminu, który jest przygotowany przez prowadzących.
Czym zajmuje się BHP
Skrót BHP oznacza po prostu bezpieczeństwo i higienę pracy, która to nazwa jest powszechnie używana w odniesieniu do zbioru zasad dotyczących bezpiecznego, a także higienicznego wykonywania pracy. Ponadto bezpieczeństwo i higiena pracy jest osobną dziedziną wiedzy, której celem jest kształtowanie właściwych warunków pracy. Każda firma oraz przedsiębiorstwo, a także zakład pracy muszą przestrzegać zasad związanych z BHP. Istnieją specjalne firmy, które świadczą usługi z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudniając specjalistów od spraw BHP. Przepisy prawne, które regulują kwestie zachowania bezpieczeństwa oraz higieny w pracy znajdują się w Kodeksie Pracy. Każdy pracodawca oraz pracownik posiada obowiązek przestrzegania zasad BHP. Jednym z podstawowych obowiązków pracowników oraz pracodawców jest posiadanie ważnego szkolenia BHP, którego przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma. Bezpieczeństwo i higiena pracy obejmuje także zagadnienia z takich dziedzin, jak ergonomia, medycyna pracy czy też ekonomika pracy.
Zalety internetowego szkolenia BHP
Bardzo wiele firm BHP oferuje przeprowadzanie obowiązkowych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy za pośrednictwem odpowiednich platform internetowych. Rozwiązanie to posiada wiele zalet, zarówno dla prowadzących szkolenia, jak i dla samych uczestników. Wiele przedsiębiorstw oraz instytucji korzysta ze szkolenia BHP online. Największą zaletą szkolenia BHP online jest dostęp do kursu z każdego miejsca, jeśli tylko posiada się internet. Ponadto liczba uczestników w danym kursie może być większa, niż przy prowadzeniu standardowego szkolenia. Internetowa forma szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy jest wygodnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców oraz pracowników, którzy posiadają obowiązek posiadania ważnego szkolenia BHP. Szkolenie BHP online jest jedną z najwygodniejszych form prowadzania kursu dotyczącego odpowiedniego zachowania bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy, ponieważ pozwala w łatwy sposób zapoznać uczestników z panującymi zasadami i wzorami zachowań. Istnieje wiele zalet skorzystania z oferty szkolenia BHP w formie internetowej.
Szczeble kariery w firmie BHP
Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP, czy też audyty BHP, są niezwykle potrzebne. Świadczeniem usług BHP zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Istnieją różne szczeble, które można zajmować w branży BHP. Poczynając od dołu stanowiska, jakie zajmują pracownicy firmy BHP to inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, a następnie starszy inspektor do spraw BHP. Wyżej znajduje się specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, później starszy specjalista, kończąc na głównym specjaliście do spraw BHP. Każde stanowisko zajmowane w firmie działającej w branży BHP wymaga spełnienia odpowiednich kryteriów oraz posiadania właściwych kwalifikacji. W celu rozpoczęcia pracy jako inspektor do spraw bezpieczeństwa trzeba posiadać tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywany po ukończeniu szkoły o odpowiednim profilu. Później wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia można awansować na kolejne stanowiska.