Jak w 2020 skuteczniej szkolić z bhp w Białymstoku? - bhp

kurs bhp białystok

Praca w branży BHP

Bezpieczeństwo i higiena pracy jest dość szeroką dziedziną, która wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednich kwalifikacji od pracowników działających w tej branży. Pracownik służby BHP musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, żeby

Jak w 2020 skuteczniej  szkolić z bhp w Białymstoku? - bhp kurs bhp białystok
móc prowadzić szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz przeprowadzać audyty bezpieczeństwa. Osoba chcąca pracować w branży BHP musi przede wszystkim ukończyć studia podyplomowe lub musi posiadać wykształcenie kierunkowe o specjalności, która dotyczy bezpieczeństwa i higieny pracy. Ponadto osoba taka musi odbyć co najmniej roczny staż kierunkowy, żeby móc pracować jako specjalista od spraw związanych z BHP. Praca w branży BHP, wbrew powszechnemu przekonaniu, wymaga sporej odpowiedzialności oraz znajomości bieżących przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjaliści zatrudnieni w firmie BHP muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz szeroką wiedzę na wiele różnych tematów, ponieważ branża BHP obejmuje świadczenie sporego zakresu usług.


Pracownik udzielający pierwszej pomocy

Jednym z wielu obowiązków pracodawcy, wynikających z odpowiednich przepisów i rozporządzeń, jest wyznaczenie pracownika odpowiedzialnego za udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej. Obowiązek wyznaczania w miejscu pracy osób przeznaczonych do udzielania pierwszej pomocy wynika z art. 207/1. Samo szkolenie z zakresu udzielania pomocy przedmedycznej nie jest obowiązkowe dla wszystkich pracowników, jak ma to miejsce w przypadku szkolenia BHP, jednak warto zadbać o to, by osoba wyznaczona do udzielania pomocy przeszła odpowiednie szkolenie. Sam kurs udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej obejmuje wiele zagadnień związanych z zasadami niesienia pomocy przedmedycznej w różnych sytuacjach. Firma zajmująca się branżą BHP oferuje także prowadzenie szkolenia przedmedycznego dla pracowników, które może być dopasowane do danego przedsiębiorstwa i zagrożeń mogących wystąpić w danym miejscu pracy. Osoba wyznaczona przez pracodawcę do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej powinna posiadać wiedzę praktyczną i teoretyczną z tego zakresu.


Kurs BHP dla pracowników biurowych

Ukończenie okresowego szkolenia BHP jest obowiązkowe dla wszystkich pracowników oraz dla pracodawcy. Na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia odpowiedniego szkolenia BHP zatrudnionym pracownikom. Firma działająca w branży BHP oferuje przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, które są odpowiednio dobierane do rodzaju stanowiska, na którym jest zatrudniony dany pracownik. Jednym z okresowych szkoleń BHP jest szkolenie przeznaczone dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych. Okres ważności takiego szkolenia przeznaczonego dla pracowników biurowych wynosi sześć lat. Kurs BHP dla kadry biurowo-administracyjnej składa się z minimum ośmiu godzin lekcyjnych. Szkolenie dla pracowników biurowych nie trwa zbyt długo, ponieważ ryzyko związane z wykonywaniem tego rodzaju pracy jest znacznie mniejsze, niż przykładowo w przypadku pracowników budowlanych. Pracownicy biurowi podczas trwania kursu zapoznają się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, a samo szkolenie kończy się odpowiednim egzaminem.


Do kogo są skierowane usługi PPOŻ

Bezpieczeństwo i higiena pracy muszą być odpowiednio zachowane w każdym miejscu pracy, niezależnie czy jest to jakiś zakład, przedsiębiorstwo czy instytucja. Tak samo przestrzeganie przepisów ochrony przeciwpożarowej jest konieczne w każdym budynku użyteczności publicznej oraz wszędzie tam, gdzie znajdują się miejsca pracy. Na rynku istnieją specjalistyczne firmy, które zajmują się świadczeniem usług z zakresu BHP oraz PPOŻ. Firma oferująca szkolenia BHP oraz szkolenia PPOŻ kieruje świadczenie swoich usług do każdego pracodawcy. Istotnym obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Każdy właściciel firmy, niezależnie od tego w jakiej branży działa, musi zapewnić zatrudnionym pracownikom odpowiednie warunki pracy, które dotyczą także zachowania zasad bezpieczeństwa oraz higieny. Na szczęście dzięki istnieniu firmy zajmującej się sprawami BHP, pracodawca może powierzyć bezpieczeństwo swojej firmy w ręce specjalistów.